Praktyki zawodowe nauczycielskie Matematyka
Program praktyki zawodowej psychologiczno-pedagogicznej
dla studentów kierunku matematyka nauczycielska
I. CELE PRAKTYKI
Celem praktyki zawodowej psychologiczno-pedagogicznej jest poszerzanie wiedzy z zakresu kształcenia psychologiczno-pedagogicznego poprzez poznanie jej praktycznego wymiaru oraz nabywanie doświadczenia związanego z pracą wychowawczą nauczyciela.
II. TREŚCI PROGRAMOWE
- Poznanie lokalnego kontekstu realizowania przez szkołę przypisanych jej zadań i funkcji, oraz podstawowych dokumentów regulujących działalność placówki, w tym statutu i planu pracy szkoły.
- Poznanie programu wychowawczo-profilaktyczny oraz programu doradztwa zawodowego. Analizowanie tych dokumentów z uwzględnieniem kontekstu środowiska, w którym działa szkoła.
- Spotkanie z psychologiem i pedagogiem szkolnym. Poznanie i analizowanie realizowanych przez nich zadań oraz zasad organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
- Poznanie obowiązujących w szkole procedur, zwłaszcza dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią.
- Obserwowanie działań nauczyciela, wychowawcy oraz klasy jako grupy społecznej.
- Obserwowanie działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym zorganizowanych wyjść pozaszkolnych oraz dyżurów nauczycieli podczas przerw międzylekcyjnych.
- Obserwowanie (w miarę możliwości ) pracy Rady Pedagogicznej i/lub zespołów nauczycieli.
- Analizowanie - we współpracy z nauczycielem- opiekunem - sytuacji i zdarzeń obserwowanych podczas praktyki w szkole.
- Zaplanowanie i przeprowadzenie zajęć wychowawczych pod nadzorem opiekuna praktyki zawodowej psychologiczno-pedagogicznej
- Refleksja nad własnym uczeniem się podczas praktyki pedagogicznej w szkole.
Kierownikiem praktyk z ramienia Instytutu Matematyki UG
dr Adrian Karpowicz
Instytut Matematyki UG
ul. Wita Stwosza 57, 80-952 Gdańsk
Załącznik | Size |
---|---|
Dziennik praktyk | 86.68 KB |
Opinia opiekuna | 85.73 KB |
Instrukcja | 174.85 KB |
Program praktyk | 604.77 KB |