Legitymacja studencka
Informacje ogólne
Student aby otrzymać Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) powinien:
- sprawdzić swoje dane osobowe znajdujące się w Systemie IRK (htttp://irk.ug.gda.pl)
- wgrać zdjęcie do legitymacji (w razie problemów ze zeskanowaniem zdjęcia można skorzystac z pomocy w Dziale Kształcenia w pokoju 504 w Rektoracie UG)
- dokonać opłaty za wydanie ELS w wysokości 22 zł na indywidualne konto studenta (nie rekrutacyjne!)
Złożenie opłaty lub/i wgranie zdjęcia w terminie późniejszym niż 2 tygodnie od czasu ogłoszenia listy przyjętych może spowodować opóźnienie w wydaniu ELS
- wniosek zostanie złożony automatycznie
- studenci pierwszego roku studiów otrzymają ELS po immatrykulacji
Studenci studiujący na innym Wydziale UG, którzy mają aktywną ELS nie składają wniosku o nowy dokument (chyba, że ich dane uległy zmianie)
Wymagania dotyczące danych osobowych
Dane osobowe znajdujące się na ELS to:
- imię i nazwisko
- PESEL
Za prawidłowość podanych danych w systemie IRK odpowiada kandydat na studia.
Jeśli dane wprowadzone w IRK są błędne należy zgłosić to odpowiednio do:
- Biura Rekrutacji (w ciągu 2 tygodni od ogłoszenia listy przyjętych) lub
- Dziekanatu kierunku, na który kandydat został przyjęty (po 2 tygodniach od ogłoszenia list przyjętych)
Wymagania dotyczące zdjęcia do ELS
-
aktualne zdjęcie cyfrowe w formacie JPG, o rozmiarze 236 x 295 pikseli, co odpowiada zdjęciu o wymiarach 2,5 cm x 2 cm (wysokość x szerokość),
zeskanowane w rozdzielczości 300dpi - zdjęcie powinno przedstawiać twarz osoby na jasnym tle bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami
Studenci po raz pierwszy rozpoczynjący studia na UG wgrywaja zdjęcie poprzez system IRK
Osoby przyjęte, które nie wgrały zdjęcia w IRK, wgrywają je w Portalu studenta
W razie problemów z dodaniem/zeskanowaniem zdjęcia można udać się ze zdjęciem do Działu Kształcenia, pokój 504 w Rektoracie. Tam zdjęcie zostanie zeskanowane i umieszczone w systemie.
Płatności oraz numer konta bankowego
- 22 zł - w przypadku zmiany danych osobowych w wyniku zamążpójścia (warunkiem jest dostarczenie do dziekanatu odpisu skróconego aktu małżeństwa)
- 33 zł - w przypadku wydawania duplikatu ELS (po zmianie zdjęcia, zagubieniu lub utracie ELS z powodu kradzieży, zniszczenia ELS z winy studenta)
Uwaga!!! Student zobowiązany jest do złożenia w dziekanacie oświadczenia o zgubieniu, zniszczeniu lub utracie z powodu kradzieży indeksu lub legitymacji:
http://www.ug.edu.pl/pl/administracja/_upload/akty_normatywne/1722/files/zal_z15r11.docx
- 0 zł - w przypadku stwierdzonego zniszczenia ELS z winy producenta blankietów legitymacji
Płatności należy dokonać na indywidulany numer konta studenta
Załącznik | Size |
---|---|
zal_z15r11-1.docx | 14.55 KB |
Absolwenci i studenci UG
Absolwenci lub byli studenci, którzy mieli już wydaną Elektroniczną Legitymację Studencką Uniwersytetu Gdańskiego i oddali ją do Dziekanatu, nie muszą wnosić ponownej opłaty. Ich poprzednia legitymacja zostanie przywrócona o ile dane osobowe widniejące na ELS nie zostały zmienione.