Sprawy naukowe
Doktoraty
Przewody doktorskie - nowa procedura
(Ustawa "Prawo o szkolnictwie wyższym" z dnia 27.07.2005 r. ze zmianami wprowadzonymi przez Ustawę z dnia 18 marca 2011)
Wykaz dokumentów niezbędnych do wszczęcia przewodu doktorskiego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 września 2011r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadaniu tytułu profesora
Jeżeli przewód doktorski ma być procedowany według przepisów zawartych w nowelizacji ustawy z 18 marca 2011 r. na końcu wniosku o wszczęcie przewodu należy umieścić zdanie: Oświadczam, że chciałbym aby mój przewód doktorski został procedowany według Ustawy "Prawo o szkolnictwie wyższym" z dnia 27.07.2005 r. ze zmianami wprowadzonymi przez Ustawę z dnia 18 marca 2011 r. oraz dopisek: Oświadczam, że moje dane osobowe związane z przewodem mogą być odpowiednio upublicznione zgodnie z wymaganiami nowej ustawy
- wniosek o wszczęcie przewodu doktorskiego skierowany do Dziekana Wydziału zawierający proponowany temat i koncepcję rozprawy doktorskiej ze wskazaniem obszaru wiedzy, dziedziny i dyscypliny naukowej, w zakresie której ma być otwarty przewód doktorski, propozycję co do osoby promotora i promotora pomocniczego oraz propozycję języka obcego i dyscypliny dodatkowej, z której kandydat będzie zdawał egzaminy doktorskie
- życiorys
- oryginał albo poświadczoną przez jednostkę organizacyjną przeprowadzającą przewód doktorski kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych
- wykaz prac naukowych, twórczych prac zawodowych albo dorobku artystycznego wraz z odpowiednim zapisem dzieł artystycznych i dokumentacją ich publicznej prezentacji oraz informację o działalności popularyzującej naukę
- informacja o przebiegu przewodu doktorskiego, jeżeli uprzednio kandydat ubiegał się o nadanie stopnia doktora w tej samej dyscyplinie (w jakiej jednostce i z jakim skutkiem)
- kserokopia (powiększona) strony 1 i 2 dowodu osobistego
- kandydaci nie będący słuchaczami studiów doktoranckich prowadzonych przez Wydział ani nie będący pracownikami muszą przedstawić zobowiązanie o pokryciu kosztów przewodu
- opinię opiekuna i kandydata na promotora pomocniczego
- certyfikat potwierdzający znajomość nowożytnego języka obcego
- wniosek o wyrażenie zgody na przedstawienie rozprawy doktorskiej w innym języku niż język polski
Habilitacje
Postępowania habilitacyjne – nowa procedura
(Ustawa "Prawo o szkolnictwie wyższym" z dnia 27.07.2005 r. ze zmianami wprowadzonymi przez Ustawę z dnia 18 marca 2011)
Habilitant składa do Centralnej Komisji wniosek o wszczęcie postępowania habilitacyjnego (wzór wniosku na stronie Centralnej Komisji – www.ck.gov.pl – Komunikat 6/2011)
Rada Wydziału wyraża zgodę na przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego po otrzymania pisma z Centralnej Komisji informującego o wszczęciu postępowania.
Profesury
Postępowanie o nadanie tytułu profesora – nowa procedura
(Ustawa "Prawo o szkolnictwie wyższym" z dnia 27.07.2005 r. ze zmianami wprowadzonymi przez Ustawę z dnia 18 marca 2011)
Wykaz dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania o nadanie tytułu profesora zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 września 2011r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadaniu tytułu profesora
1. Osoba ubiegająca się o nadanie tytułu profesora przedstawia kierownikowi jednostki organizacyjnej wniosek o nadanie tytułu profesora.
2. Do wniosku o nadanie tytułu profesora osoba ubiegająca się o jego nadanie załącza:
1) oryginały albo poświadczone przez jednostkę organizacyjną przeprowadzającą postępowanie o nadanie tytułu profesora kopie dokumentów stwierdzających posiadanie stopni doktora i doktora habilitowanego albo kwalifikacji I i II stopnia w zakresie sztuki i dyscypliny artystycznej albo decyzji o nabyciu uprawnień równoważnych z uprawnieniami doktora habilitowanego, wydanych na podstawie art. 21a ustawy;
2) autoreferat przedstawiający osiągnięcia naukowe albo artystyczne, informację o osiągnięciach w zakresie opieki naukowej i kształcenia młodej kadry, w tym o ukończonych przewodach doktorskich, w których osoba ta pełniła funkcję promotora lub promotora pomocniczego, oraz o działalności popularyzującej naukę, w języku polskim i angielskim;
3) ankietę oceny osiągnięć naukowych albo artystycznych po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego, a w przypadku określonym w art. 21a albo art. 26 ust. 3 i 4 ustawy — po uzyskaniu stopnia doktora, ze wskazaniem, które z tych osiągnięć uznaje za najważniejsze, sporządzoną według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia, w języku polskim i angielskim.
3. Wniosek o nadanie tytułu profesora wraz z załącznikami przedkłada się w formie elektronicznej i w formie papierowej.