Jak być tutorem?
Drogie Koleżanki i Koledzy, ENGLISH VERSION
Nadchodzi czas zmian! Narasta potrzeba, aby zapewnić studentom edukację spersonalizowaną. Chcemy rozpocząć od tego, żeby rozpropagować na naszym Wydziale jedną z form takiego kształcenia – tutoring. Czym jest tutoring oparty o metodę oxfordzką, dowiecie się z pięknego tekstu Piotra Arłukowicza, naszego wydziałowego pioniera tej formy kształcenia.
Chcemy w nowym roku akademickim zaproponować studentom nową formę kształcenia. Poszukujemy osób, dla których uczenie jest pasją i które chciałyby poświęcić około 15 godzin w semestrze na przeprowadzenie tutoriala. Z reguły tutoriale prowadzone są dla jednego studenta i opierają się na relacji mistrz - uczeń. Nie dotyczą one tematów objętych programem studiów. Dla studentów są to nieobowiązkowe zajęcia dodatkowe. Chodzi raczej o rozwijanie zainteresowań uczniów, poszerzanie ich horyzontów i pomoc w odkrywaniu ich potencjału.
W niedługim czasie opracujemy ramy organizacyjne naszego programu, w tym sposoby wynagradzania za uczestnictwo w zajęciach.
Planujemy, że osoby, które zaangażują się w nasz program, będą miały możliwość odbycia kursu kończącego się certyfikatem potwierdzającym ich kompetencje w zakresie tutoringu. Liczymy tutaj na wsparcie uniwersyteckiego Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu.
Bardzo zachęcamy do dołączenia do grona tutorów akademickich. W razie potrzeby odpowiemy na wszelkie pytania, w szczególności wyjaśnimy na czym polega tutoring, i dlaczego jest taki ważny.
Wszystkie zainteresowane osoby proszę o bezpośredni kontakt z nami.
Piotr Arłukowicz piotr.arłukowicz@ug.edu.pl
Marcin Marciniak marcin.marciniak@ug.edu.pl